T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
SİVAS / KANGAL - Koç Anadolu Lisesi

Haberler

May

"TÜRKİYE YÜZYILI MAARİF MODELİ" YENİ MÜFREDAT TASLAĞI, KAMUOYUNUN GÖRÜŞÜNE AÇILDI

Millî Eğitim Bakanlığınca, tüm öğretim kademelerindeki zorunlu derslere ait "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" yeni müfredat taslağı, "https://gorusoneri.meb.gov.tr" adresinden kamuoyunun görüşüne sunuldu. Yeni müfredat taslağı için internet sitesi üzerinden bir hafta süresince görüş bildirilebilecek.

 

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, sadece son bir yılın değil, on yıllık uzun soluklu bir çalışmanın ürünü olarak ortaya çıktı.   Müfredat hazırlık sürecinde, çok uzun görüş alışverişleri ve kamuoyundaki yansımalar üzerinden analizler yapıldı, toplantılar düzenlendi. Bütün bu birikim, geçen yıl yaz aylarında bir veri olarak alındı ve bu veriler sistematik hâle getirildi.    Modelin beceriler çerçevesi oluşturulurken akademisyen, öğretmen ve diğer eğitim paydaşlarının katılımıyla yirmi çalıştay düzenlendi. Sonrasında her bir ders için oluşturulan ekipler, yüzlerce toplantı yaparak müfredatın hazırlıklarını tamamladı.    Sadece yaz aylarından itibaren bugüne kadar 1000'den fazla öğretmen ve akademisyen ile toplantılar düzenlendi, 260 akademisyen 700'ün üzerinde de öğretmen bu toplantılara sürekli katıldı.   Bunun dışında ilave olarak görüşlerine başvurulan akademisyenler ve öğretmenlerle birlikte 1000'in üzerinde eğitim paydaşı, ortak çalıştı. Bakanlık merkez teşkilatındaki bütün birimler de müfredat için yoğun çalışma yürüttü.    Bir haftalık askı sürecinin ardından "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli", Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca son eleştiri, görüş, öneri ve paylaşımlar doğrultusunda revize edilecek ve son şekline ulaşacak.   Yeni müfredat, gelecek eğitim öğretim yılından itibaren okul öncesi, ilkokul birinci sınıf, ortaokul beşinci sınıf ve lise dokuzuncu sınıflarda kademeli şekilde uygulanmaya başlanacak.   "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" yeni müfredat taslağına ulaşmak için tıklayınız.

Nis

Okul Rehber Öğretmeni Rukiye Nur ELVAN tarafından öğrencilerimize yönelik "Tütün Bağımlılığı" konusunda seminer düzenlenmiştir. Bu kapsamda, "Bağımlılık Nedir?", "Bağımlılık Döngüsü Nasıl İlerler?", " Sigaranın içinde hangi kimyasallar var?", " Sigara neden bağımlılık yapar?", "Sigara içmenin uzun ve kısa vadeli etkileri nelerdir?", "Sigara içmenin tetiklediği hastalıklar nelerdir?", "Sigaradan korunmak için neler yapılmalı?", " alt başlıklarında bilgilendirme yapılmıştır

Mrt

Sivas Valiliği ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü himayelerinde tüm il geneli düzenlenen kitap okuma saati kapsamında okulumuz Koç Anadolu Lisesi olarak tüm sınıflar da kitap okuması gerçekleştirilmiştir.

Mrt

Okul rehber öğretmeni tarafından 11. Sınıf öğrencilerine yönelik Mesleki Tercih Envanteri uygulandı. Envanter sonuçları öğrencilerle birlikte analiz edilerek meslek seçiminde kişilik ve çevrenin etkisi hakkında sunum yapıldı. Öğrencilerin hedef belirlemesinin ve bu hedeflere yönelik adımlar atmasının önemi hakkında görüşüldü.

Mrt

Okul rehber öğretmeni tarafından 9. sınıf öğrencilerimize yönelik Akran Zorbalığı Farkındalık Eğitimi verildi. Zorbalığın ne olduğu, türleri ve zorbalığa karşı yapılması gerekenlerle ilgili öğrencilere bilgilendirme yapılarak etkinliklerle farkındalık kazanmaları sağlandı.

Şbt

Ock

Bakanlığımız tarafından belirlenen sosyal etkinlik haftası kapsamında öğrencilerimiz tabu oyunu ve sosyal sorumluluk kapsamında kütüphane düzenlenme etkinlikleri yapılmıştır.

Ock

Bakanlığımız tarafından ilan edilen SOSYAL ETKİNLİK haftası kapsamında okulumuz KOÇ ANADOLU LİSESİN'DE Pazartesi günü Münazara,Voleybol,Kelime Bulmaca,İsim Şehir etkinlikleri yapıldı.

Ock

Okulumuz rehber öğretmen ve psikolojik danışmanı tarafından öğrencilerimize yönelik "İnternetin Güvenli Kullanımı/ Teknoloji Bağımlılığı" konulu bilgilendirme sunumu yapılmıştır. Öğrencilere teknoloji bağımlılığının tanımı, belirtileri, sebepleri ve korunma yolları açıklanmış, internetin güvenli kullanımı hakkında bilgi verilmiştir.

Ock

Ock

Rehberlik servisi tarafından pansiyonda kalan öğrencilerimize yönelik "Akran Zorbalığı" konusunda seminer gerçekleştirildi. Akran zorbalığının ne olduğu, fiziksel, sözel ve duygusal zorbalık türleri, zorbalığa yönelik izlenmesi gereken yollar ve öfke kontrolünün sağlanması ile ilgili bilgi verildi.

Ara

SİVAS İL GENELİNDE OKUL SPORLARI KAPSAMINDA OKULUMUZ KOÇ ANADOLU LİSESİ OLARAK KATILDIĞIMIZ MÜSABAKALARDA 1 ALTIN 2 GÜMÜŞ 6 BRONZ MADALYA ALARAK BAŞARIYA İMZA ATAN ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMENİMİZİ TEBRİK EDERİZ.

Ara

OKULUMUZ ÖĞRENCİLERİNE ''HAYIR DİYEBİLME/SINIR KOYMA'' KONULU SEMİNER ÇALIŞMASI YAPILMIŞTIR.

Ara

İnsan sahip olduğu sıfat ve nitelikler itibariyle müstesna bir konuma sahiptir. Bu müstesna konum, insanların bazı temel haklara sahip olması ve korunması gereksinimini de beraberinde getirmektedir. Her insan, insan haklarının özü olan “insan onuruna” sahip olarak doğmaktadır. İnsan onurunun yaşamın her kademesinde her türlü saldırıdan korunması gereksinimi, insan hakları olgusunun da ortaya çıkmasını sağlamıştır.

Tarihsel perspektiften insanlığın “hak arayışı” analiz edildiğinde bu arayışın insanlık tarihi kadar eski olduğu gözlemlenmektedir. Bu hak arayışı neticesinde birçok kurum, norm ve mekanizmalar ihdas edilmiştir. “İnsan hakları çağı” olarak ifade edilen 20. yüzyılda insanlığın şahit olduğu iki dünya savaşı, bir hak öznesi olarak insanların haklarının ihlali durumunda nasıl tabloların ortaya çıkabileceğini acı deneyimlerle ortaya koymuştur. Bu deneyim; evrensel, bölgesel ve ulusal düzeyde insan haklarının daha etkili yöntemlerle korunmasını ve güçlendirilmesi gereksinimini belirginleştirmiştir. Özellikle II. Dünya Savaşı ve sonrasında yaşanan yoğun ve sistematik insan hakları ihlalleri, tüm aktörlerin iş birliği içerisinde hareket etmesinin önemini ve zaruriyetini ortaya koymuştur. 10 Aralık 1948 tarihinde geniş bir mutabakat ile kabul edilen İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi ile insanların hak öznesi olması bir kez daha teyit edilmiş ve insan haklarının kurumsallaşmasına giden önemli bir adım atılmıştır.

İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi ‘herkesin ırk, renk, cinsiyet, dil, din, siyasal ya da başka türden kanaat, ulusal ya da toplumsal köken, mülkiyet, doğuş veya başka türden statü gibi herhangi bir ayrım gözetilmeksizin, Bildirgede belirtilen bütün hak ve özgürlüklere sahip olduğunu’ ifade etmektedir. Bildirge her ne kadar bağlayıcı bir metin olmasa da kendisinden sonra ihdas olunan bütün insan hakları metinlerinin referans aldığı temel bir norm haline gelmiş ve manevi bir bağlayıcılık kazanmıştır.

Bugün dünyanın farklı coğrafyalarında yoğun biçimde insan haklarının ihlaline tanık olunmaktadır. Başta yaşam hakkı, adil yargılanma hakkı ve ayrımcılıktan korunma hakkı gibi en temel hakların dahi yoğun biçimde ihlali, insan haklarının korunması ve geliştirilmesi noktasında atılması gereken somut adımların gerekliliğini gözler önüne sermektedir.  

İnsan haklarının korunması ve geliştirilmesi noktasında misyon üstlenen ulusal ve uluslararası aktörlerin sorumluluklarını hangi düzeyde yerine getirdiği önem arz etmektedir. Bu noktada bazı aktörlerin iyi pratikler ortaya koyamadıkları da aşikardır. Ancak insan haklarının; korunması ve geliştirilmesinden sorumlu aktörlerden, kurumlardan ve normlarından bağımsız bir “ide” olarak değerli ve vazgeçilmez olduğu hatırda tutulmalıdır. Bir ide olarak insan hakları, insanların insan olarak müstesna konumunu teyit ederek güçlendirmektedir.

10 Aralık Dünya İnsan Hakları Günü vesilesiyle, Evrensel Bildirgede de açıkça ifade edildiği üzere “İnsanlık ailesinin bütün üyelerinde bulunan onurun ve onların eşit ve vazgeçilmez haklarının tanınmasının dünyada özgürlük, adalet ve barışın temeli” olduğunu hatırlatıyor; insan hakları idesinin en etkili biçimde pratize edildiği, bu alanda sorumluluklar üstlenen tüm aktörlerin misyonlarını en iyi biçimde icra ettiği ve insan hakları ihlallerinin son bulduğu bir dünya temenni ediyoruz.

Ara

Okulumuzda Sınıflar Arası Futsal Turnuvası Düzenlenmekte Olup Beden Eğitimi Öğretmenimize Teşekkür Ederiz.